Foto: Danmarks Radio

Smilende chauffører og glade kunder

tirsdag 26. maj 2015

Nordjyllands Trafikselskab (NT) har de seneste år gennemført et større efteruddannelsesprogram sammen med bl.a. Keolis - og det får smilene frem hos kunderne.

Det nordjyske trafikselskab har satset målrettet på at øge kundetilfredsheden, bl.a. ved at give chaufførerne efteruddannelse med fokus på service og konflikthåndtering.

Efter projektet har kørt i 3-4 år, har det givet målbare resultater. NT har undersøgt kundetilfredsheden, hvor oplevelser med smilende betjening er steget med 8,7%, og oplevelsen med en imødekommende og venlig betjening er steget med 6,9%.

I et interview til DR udtaler Jens Otto Størup, der er direktør i Nordjyllands Trafikselskab at:

"Chaufføren har fået redskaber, der har gjort det skønnere for dem at gå på arbejde. Men passagerne har også fået noget - de er blevet mere tilfredse og trygge".

Keolis, der driver en stor del af busserne i Nordjylland, prioriterer kundetilfredshed og dermed også kundeservice, meget højt, da det er en af de væsentlige parametre for at få flere kunder til at vælge den kollektive trafik i dagligdagen.